Doel

Het doel van de organisatie ‘Week van het Nederlandse Bier’ is de consument te laten genieten van het Nederlandse bier. Inmiddels zijn er ruim 400 brouwerijen in Nederland die zeer uiteenlopende bieren brouwen. Speciaalbier zit in de lift en genieten van bier komt steeds meer op gelijk niveau met het genieten van bijvoorbeeld wijn en whisky, ook in gastronomisch opzicht. In de ‘Week van het Nederlandse Bier’ wordt niet alleen door middel van een landelijk festival, maar met name ook aan de hand van vele regionale en lokale activiteiten, aandacht besteed aan de diversiteit van bier.

Strategisch doel
Het realiseren van een positieve beeldvorming rondom Nederlands bier. De consument wordt zich bewust van de rijkdom van de biercultuur. De sector is bijzonder gevarieerd en bier is een veelzijdig product om echt van te genieten.

Doelstellingen
Om dit strategische doel te bereiken zijn de volgende doelstellingen geformuleerd:

Product

  • De consument inzicht geven in alle positieve en goede aspecten van bier. Bier is een natuurlijk product.
  • De complete variëteit van bier in Nederland meer zichtbaar maken. De consument met meerdere bieren kennis laten maken.
  • De consument stimuleren bewust te genieten. Voor verschillende momenten en in andere omstandigheden is er een passend bier.

Sector

  • De consument bewust maken dat de biersector zeer gevarieerd is. Ze bestaat uit grote internationale merken en kleine ambachtelijke brouwerijen. Het zijn verschillende facetten van de sector.
  • De sector gaat duurzaam om met de natuur en samenleving. De brouwer staat middenin de samenleving.
  • Zoveel mogelijk geledingen in de gehele bierketen samen laten werken en krachten laten bundelen.

Boodschappen
Aansluitend op de doelstellingen passen daarbij onderstaande boodschappen:

Product

  • Bier is een onderdeel van de Nederlandse cultuur en wie wij zijn. Bier is lokaal geworteld.
  • Bier is een product om van te genieten. Voor ieder moment is er een passend bier.
  • De wijze waarop bier een onderdeel kan zijn van een gezonde levensstijl verdient aandacht.
  • Er bestaat een grote variëteit aan biertypen en Nederlandse bieren.
  • Bier heeft verschillende smaken: bitter, zoet, zuur, zout, umami of een combinatie van een of meerdere smaken.
  • Nederlands bier is goed te combineren met gastronomie.
  • Bier is een natuurlijk product.

Sector

  • Nederland kent meer dan driehonderd bierproducenten.
  • Nederland is de grootste bierexporteur van Europa.
  • Alle partijen uit de complete bierketen werken samen aan de promotie van het Nederlands bier.

 

Tickets

De verkoop van tickets is gesloten.
Tickets bestellen